Mindful Run/Walk

Mindful wandelen en/of hardlopen in de prachtige Zeeuwse natuur!

Wat is Hetisesthers Mindful Run?

Het is bewegen (buiten, in de natuur) zonder prestatiedruk, met aandacht voor je ademhaling in combinatie met mindfulness- en yoga(oefeningen).  Dat is de effectieve Mindful Run-methode. Het werkt stressverlagend en geeft energie.

Het afgelopen jaar heeft mij het “buiten bewegen” heel veel gebracht. Uiteindelijk heeft het mij gebracht bij Mindful Run. Ik heb eind oktober de opleiding tot Mindful Run instructeur gevolgd en vanaf januari 2019 geef ik de 5-weekse cursussen Mindful Run en Mindful Walk. Ik wil graag iedereen laten delen in de kennis over ademhaling, mindfulness en bewegen.

Het Mindful Run-concept staat voor de combinatie van Mindfulness, Ademhalingstechnieken en Hardlopen / Wandelen met als resultaat:

MINDER STRESS en MEER ENERGIE.

Mindfulness, is het bewust je aandacht brengen naar het hier en nu. Mindful Run laat je kennismaken met verschillende facetten van het hardlopen en leert je daarbij goed te luisteren naar je eigen lichaam. Je wordt je tijdens de 5 weekse cursus bewust van je loophouding, je aandacht bij het hardlopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer bewust (van je eigen lichaam) te lopen, maak je je hoofd leeg, is de kans op blessures vele malen kleiner en geniet je meer van het moment.

Ademhalingstechnieken pas je toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel hardlopers ademen verkeerd waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful Run gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe beter je de energie die zuurstof geeft, kunt verdelen. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het hardlopen. Je krijgt hierover kennis aangereikt en kunt jezelf testen tijdens de cursusweken.

Hardlopen / Wandelen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Helaas leggen veel sporters zich teveel prestatiedoelen op. Mindful Run leert je hoe je volop van het hardlopen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en te lopen met een lach. Uiteraard kun je hierbij dan ook een topprestatie wegzetten, waarvan je dan veel meer zal genieten.

Wil je graag in groepsverband leren hoe je Mindful kunt hardlopen, dan is de 5-weekse cursus Mindful Run geschikt voor jou. Wil jij liever wandelen? Dan is de Mindful Walk cursus geschikt voor jou. Dit wordt ook in 5 weken gegeven, voor iedereen die liever wandelt of niet kan hardlopen.

visitekaartje

Het Mindful Run concept is ontwikkeld door Martijn Mensink, van MindfulRun Nederland.

%d bloggers liken dit: