fbpx

Powerwalking

PowerWalking voor een betere gezondheid, conditie en afvallen!

Last van vermoeidheid? Lusteloos? Nergens geen zin in? Langzaam aan zijn er misschien wat kilo’s bijgekomen waardoor je nu niet meer lekker in je vel zit? Weten dat je nu écht iets aan je conditie moet gaan doen. Maar komt het er niet van? Te warm, te nat, te koud, te moe, te vroeg, te laat… Herkenbaar?? KOM POWERWALKEN! Powerwalking is heerlijk en gezond!

GEZOND – BUITEN – VOOR ELK NIVEAU – GEEN COMPETITIE – EFFECTIEF!

Wat is PowerWalking?

5e8148bf-d006-4542-b8cd-6c0e75bd227a

PowerWalking is lopen in een stevig tempo (zonder stokken) met een actieve houding waarbij je alle spieren gebruikt. De spierversterkende oefeningen, di
e tussendoor worden gedaan zorgen ervoor dat je meer vet verbrandt en een strakker figuur krijgt. PowerWalking is geen hardlopen. Uit testen is gebleken dat mensen die PowerWalking doen evenveel calorieën verbruiken als mensen die hardlopen op een normaal tempo.
PowerWalking is geschikt voor jou, voor iedereen en voor alle leeftijden. Door deze natuurlijke vorm van bewegen, met weinig weerstand, is de kans op blessures nagenoeg nihil.

Wandelen is niet alleen goed voor je lichaam maar zeker ook voor de geest. Je wordt dus niet alleen fysiek sterker maar ook mentaal. De lessen zijn afwisselend en hierdoor is het makkelijk vol te houden en wordt het niet saai. Niet iedereen kan hardlopen, maar vrijwel iedereen kan wandelen. Niet iedereen kan 20 kilo tillen, maar iedereen tilt zijn eigen lichaamsgewicht. Dit is de basis van deze zeer efficiënte manier van bewegen.

Neem nu de beslissing om op een leuke, gezellige en verantwoorde manier aan je gezondheid te werken en meld je direct aan bij Hetisesthers Hart voor lopen! MELD MIJ AAN.

Waarom Powerwalking?

Powerwalking is conditioneel wandelen. Indien je echt fitter wilt worden op deze manier, dan moet je stevig doorlopen met een tempo van rond de 6 à 7 kilometer per uur. Dit is precies wat Powerwalking ook doet. Door een krachtige armbeweging en een sterke afzet met de voet zijn veel spieren tegelijkertijd actief. De hartslag komt hierdoor op een niveau dat nodig is om conditioneel beter te worden. De ademhaling wordt dieper, de bloedsomloop wordt aangezet en de zuurstoftoevoer vergroot. Deze sportieve training van ongeveer 60 tot 75 minuten is een simpele manier om meer te bewegen, af te slanken en gezond te blijven.

IMG_4308Veel artsen en fitness-deskundigen beschouwen Powerwalking als de perfecte manier om fit te blijven. Ze beschouwen het als de perfecte workout omdat iedereen het kan, het geen overbelasting aan de gewrichten oplevert zoals bij hardlopen, en de blessures door Powerwalking uiterst zeldzaam zijn. Maar er zijn nog meer voordelen. Met Powerwalking heb je geen speciale apparatuur nodig, het kan bijna overal worden gedaan, je kunt dit je hele leven doen en de buiten omgeving met de frisse lucht werken verfrissend en geven je meer energie. MELD MIJ AAN.

Hetisesthers Hart voor lopen is opgeleid (14 april 2019) bij de landelijke Powerwalkingclub.