Wandelingen

Wandelen in de natuurIMG_6162

Uit verschillende wetenschappelijk studies is gebleken dat de natuur een positief effect heeft op ons welzijn. De geluiden, de geur, de frisse schone lucht. Het zijn elementen die ons een goed gevoel geven. We krijgen weer energie, kunnen helderder denken en voelen ons fris en vitaal.

Dat wandelen gezond is, is algemeen bekend. Het is tenslotte een bewegingsactiviteit. Regelmatig wandelen heeft een positief effect op je botten, spieren, hart, longen en je spijsvertering.

Wandelen in de natuur brengt al het positieve samen. Het geeft inspanning, ontspanning, inspiratie, stilte, rust en energie.

Tijdens de wandelingen combineer ik bewust buiten bewegen met de positieve effecten van de natuur. Beweging en ontspanning staan altijd centraal.

IMG_3453

Wandeling basis

Tijdens deze wandeling gaan we ongeveer een uur wandelen op een gemiddeld tempo van 4,5 tot 5 km per uur. Wandelen wordt afgewisseld met een ontspanningsoefeningen. De inspanning is licht tot matig intensief.  Daarmee ook geschikt voor mensen die herstellen van een burn-out of ziekte.

De wandelingen zijn los te volgen. Wanneer je regelmatig deelneemt aan de basiswandelingen zul je fysieke en mentale voordelen ervaren.

 

Wandeling gevorderd3ti5D0SVRz+SlzuEgEdXog

Tijdens deze wandeling gaan we ongeveer twee uur wandelen op een gemiddeld tempo van 5 km per uur. De inspanning is matig intensief. Met name door de grotere afstand die we lopen. Heb je ervaring met wandelen dan kun je zo meedoen. Heb je een lange periode niets aan  beweging gedaan, dan raad ik je aan eerst te starten met de basiswandelingen.

%d bloggers liken dit: